Pooly's Kunst und Schreibforum

Liebe Gäste und natürlich auch liebe Mitglieder!

Ich möchte euch alle herzlich willkommen heißen in Pooly's Kunst und Schreibforum!

Zu unseren Mitgliedern sage ich: willkommen zurück.

Und unseren Gästen möchte ich empfehlen, sich vielleicht etwas hier umzusehen. Vielleicht lohnt es sich ja für euch.
Lasst euch nicht abschrecken. Eventuell könnte die Anzahl unserer Foren euch etwas erschlagen. Aber es dauert wirklich nicht lange, bis man sich hier eingefunden hat und im Notfall sind alle User und Teammitglieder bereit, euch unter die Arme zu greifen :)

Viel Spaß!

Pooly & Co.

Alain de Botton ~ Kiss & Tell

Austausch
    Gast
    Gast

Alain de Botton ~ Kiss & Tell

Beitrag von Gast am Mi 30 Apr 2008, 19:56

Kiss & Tell

Author: Alain de Botton

Paperback: 272 pages
    Publisher: Picador USA; Reissue edition (Jul 1997)
    ISBN-10: 0312155611
    ISBN-13: 978-0312155612
    Price: € 9,99

Hier die deutsche Ausgabe:

Spoiler:

Isabel und ihr Biograph

Autor: Alain de Botton

Verlag: Fischer (S.), Frankfurt (1997)
    ISBN-10: 3100463145
    ISBN-13: 978-3100463142

~

Kurzbeschreibung

Den Vorwurf einer ehemaligen Freundin, dass er selbstbezogen und narzisstisch sei, mag der Erzähler nicht auf sich sitzen lassen, und so beschließt er, der nächstbesten Person, die ihm über den Weg läuft, so viel Interesse zu widmen, dass er sie am Ende besser kennt, als diese sich selbst.

Glücklicherweise ist diese nächste Person eine junge Dame, Isabel, 25, Produktionsassistentin, und Interesse zu entwickeln fällt dem Erzähler leicht, obwohl Isabel nur mit einem höchst durchschnittlichen Lebenslauf aufwarten kann. Von der Hauptschwierigkeit einmal abgesehen, dass es so recht keine Normen für die Darstellung eines solchen normalen Lebens gibt, fast alle Biographien befassen sich mit berühmten oder doch wenigstens berüchtigten Personen, die überdies längst tot sind, erwarten den Autor auch sonst noch allerhand ernüchternde Einsichten. Das Ergebnis ist ein origineller, scharfsinniger und amüsanter Roman.

~

Author Notes

Alain de Botton, (born December 20, 1969 in Zurich, Switzerland) is a writer and television producer who lives in London.

He is known for an approach to writing, in which he seeks to discuss various subjects in a philosophical style while maintaining relevance to everyday life.

Book Description

Presents a challenge to biographical norms by setting out to chart the life of someone unknown, intimate with their biographer, and still alive.

The subject of the book is Isabel Rogers, a 25-year-old Londoner, and her biographer's approach to her life is complicated by their love affair.

Alain de Botton has crafted a delightfully ingenious novel in the form of a biography of an unknown woman. Told by a former flame that he lacks empathy, the engaging narrator of Kiss & Tell decides to write a book about the next person he meets. This turns out to be Isabel Rogers, a production assistant at a London stationery company. The sincere effort of this would-be Boswell to make this ordinary woman fascinating cause him to fall in love with her, causing a shift in his writing from an examination of Isabel's life to a minutely-detailed account of his relationship with her. Alain de Botton's earlier work, The Romantic Movement, garnered praise from John Updike and Pico Iyer, who called him "a Stendhal of the 90's dating scene".

My Opinion

The premise: Accused of being a selfish jerk by an ex-girlfriend, the narrator decides to write a biography of the next person he meets. His 'victim' is a 28-year-old Londoner, Isabel Jane Rogers.

He catalogues his pedantic observations of her idiosyncrasies and silly private habits in an index—humorous to us, eventually unnerving to her. As he becomes more engrossed, recording everything he perceives for posterity, he returns to the egocentric and pretentious pattern of talking about himself.

Beside the pleasurable pettiness, there are a number of more serious subjects—such as the nature of biography itself—and whether our self-images are any more reliable than those of an outside viewer.

This is a literate examination of both fiction and biography: A sharp-witted study in both genres which intrigues the reader with doubts as to the veracity of either. The author does a great job of poking fun at biographers, and what they must do in order to capture the essence of a person.

De Botton is an avowed admirer of Proust. All of his books—fiction or not—are analytic, essayistic, impressionistic and introspective. His gift is evident in the quirky approach that he takes. Alain de Botton is familiar with a great deal of classical literature and art, but he is also a boy of contemporary pop culture. His language is very crafty, and his thoughts are uproariously funny.

It will make you think about your own quirks and self-delusions. Very enjoyable and worthy reading.

My Rating

Four stars:

Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Pooly
    Koordinator

Laune : Welcome to Mindfuck Central.
    Ich schreibe : Um meine Seele am Ende des Tages vom Staub des Alltags zu befreien.
    Texte | Kunst
    Schreibtisch | ReadOn

Re: Alain de Botton ~ Kiss & Tell

Beitrag von Pooly am Di 10 Feb 2009, 00:10

Das Buch hab ich schon gelesen, ebenfalls auf Englisch. Ich hab gar nicht gesehen, dass du es hier schon vorgestellt hattest, liebe Kristina.
    Dankeschön dafür.

Ich fand das Buch sehr erfrischend. Irgendwie mal was anderes.
    Auf jeden Fall hab ich es in guter Erinnerung Very Happy

______________________Poolys Kunst- und Schreibforum______________________

»GEGEN MICH IST DER WOLF EIN KUSCHELTIER
    UND DUNKELHEIT EIN WARMER HOFFNUNGSSCHIMMER.
    Die ganze verdammte Nacht lebt in meinem Kopf.«

Die_Moni
    Schafft Werke für die Bevölkerung
    Schafft Werke für die Bevölkerung

Laune : vampirisch ^^V^^
    Ich schreibe : Düstere Romantik
    Texte : Die_Moni
    Kunst : Die_Moni

Beitrag von Die_Moni am Di 10 Feb 2009, 09:54

Klingt wirklich interessant. Das Buch ist hiermit auf meinem Wunschzettel ^^

Gesponserte Inhalte

Beitrag von Gesponserte Inhalte

Aktuelles Datum und Uhrzeit: Sa 22 Jul 2017, 10:46